torsdag 25. juni 2009

VARMT!

Nå er det skikkelig varmt og deilig i byen, og de fleste er nok strålende fornøyde med det. Men det medfører også at jeg vurderer mer og mer seriøst å klippe Sassy. Hun peser sånn, stakkars, ser ut som hun sliter. Og jeg stresser med at hun må få i seg nok væske. Jeg er litt nervøs for å starte på et sånt klippeprosjekt, enn hvis jeg skamklipper hunden... Men nå skal det visstnok bli enda varmere i neste uke, så det spørs om ikke klippemaskinen må frem. I så fall skal jeg i hvertfall huske på å ta før- og etter-bilder, tihi...
I det siste har vi vært en del turer ved Frysja, der jeg har forsøkt å få Sassy til å bade. Etter et par ganger der jeg har lokket henne til å vasse litt lenger for hver gang, tok hun plutselig sine første svømmetak for to dager siden. Hun likte det ikke så veldig godt, og var snar på land igjen, men jeg var fornøyd. Og stolt av den lille snuppa. (Ja, jeg vet at det høres en smule patetisk ut, men hun er jo "babyen" min....).
I dag forsøkte vi igjen. Dessverre var det ikke like vellykket, hun ville absolutt ikke gå så langt uti, men det var mye mer folk og badende unger rundt enn sist, så jeg har tenkt å gjøre et nytt forsøk tidlig i morgen, forhåpentligvis uten så mye forstyrrelser.
Ellers har Sassy hatt øyekatarr, så vi holder fortsatt på med øyedrypping morgen og kveld. Det går greit, Sassy har skjønt at hvis hun finner seg i det får hun en godbit etter hvert drypp, men jeg gleder meg til kuren er over.
I neste uke skal Sassy til "barnevakt" i noen dager. Jeg skal nordover i begravelse, og Sassy er for stor til å ta med inn i flykabinen, så da er nok det beste at noen passer henne mens jeg er borte. Hun skal være hos et par hun kjenner fra før, og de har en hovawart-tispe, så hun får det nok fint. Kanskje det til og med er bare godt for henne å være borte fra meg en liten stund. Jeg kommer antagelig til å tenke mer på henne enn hun på meg.
Forresten, 8,8 kg i dag, 14 1/2 uke gammel.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar