søndag 19. juli 2009

Tenner

Tannfellinga er i gang! For 4 dager siden så jeg plutselig at Sassy manglet en fortann i underkjeven. Dagen etter lo jeg av henne hele dagen, for da manglet alle de fire fremre tennerne i underkjeven, pluss en i overkjeven. Hun så kjempevittig ut. Men jeg ble nesten litt skuffet over hvor fort de nye kom ut, dagen etter så hun nesten normal ut igjen. Jeg lurer på om hun har mistet noen jeg ikke har oppdaget engang. Jeg får følge litt nøyere med på munnen hennes fremover, og se at det ikke blir noen problemer.
For tannpine er ikke noe morsomt, det kan jeg skrive under på. Natt til lørdag fikk nemlig jeg akutte smerter, og dum som jeg er tok jeg smertestillende og håpet på at det skulle gå over. Neida, i dag, søndag, måtte jeg krype til korset og dra til tannlegevakta. Så nå har jeg fått antibiotika og "ordentlig" smertestillende, og begynner å føle meg bedre. Det setter nok Sassy også pris på. Pga. smerter og at jeg ikke har klart å spise noe, og dermed blitt veldig svak, har hun stakkars bare fått lufte seg i hagen for å gjøre fra seg, og jeg har vært fryktelig kjedelig å være sammen med. Men hun har vært kjempeflink, hun har nok skjønt at jeg ikke har vært i form, for hun har ligget og sovet eller lekt alene hele tiden, og nesten ikke mast i det hele tatt.
En annen ting er at Sassy har begynt å varsle nå, det er så mye som er skummelt som en liten valp må si fra om. Det er vel helt normalt, og jeg avleder henne som best jeg kan, men i går og i dag synes jeg hun har vært ekstra på vakt, og bjeffet for den minste ting. Jeg tror det også er fordi hun har skjønt at jeg ikke var helt på topp, så da måtte hun ta ansvar og passe på oss.
Men nå kjenner jeg at formen er stigende, så nå skal vi snart ta en liten kveldstur.
Og forresten, vekt: 11,4 kg.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar